Wednesday, October 29, 2008

Да ви таковам здравеопазването


Аве питам се аз, нечие здраве бизнес ли е?

Приятелката ми отива в Студентска поликлиника на преглед поради проблеми с развалена храна. Отива при личната си лекарка 45мин. преди края на "работното й време". Въпросната докторка обаче тъкмо си тръгвала!? и отказва да я прегледа и съответно да й издаде болничен. Вървейки из коридора подхвърля на приятелката ми името на някакво лекарство против повръщане без дори да я е прегледала и й казва да отсъства от работа колкото прецени и да дойде утре пак. WTF? Ами, ако случайно проблемът е по-сериозен и се появят усложнения? Тогава какво правим? Кълбета може би. Или пък една хубава жалбичка.

Казвам аз на приятелката си да отиде при някой друг лекар от същата поликлиника, поне да я прегледат. И тя отива при други двама, които отказват да я прегледат защото си имала личен лекар. Този лекар обаче явно бърза за някъде, примерно да си купи баничка и боза. И понеже смотаните му колеги показват пишман колегиалност отказват дори да прегледат приятелката ми, дори и срещу заплащане. И пак питам аз, wtf? Ами, ако проблемът е сериозен? Човек се опитва да им спазва процедурите и пак остава прецакан.

Друга случка в същата поликлиника. Имам мач аз с отбора на УНСС по футбол и след ритник в лицето се оказвам със счупен нос и хематом. Отивам аз, целия шуртящ от кръв и там ми се заявява, че няма кой да ме погледне щото нямало дежурен и да се оправям. Няма дори кой да ми даде една марличка или памуче да си попивам кръвчицата. По някакво чудо едно таксисе съгласи да ме откара до Пирогов където си свършиха работата.

Значи ли, че щом е "Студенстска поликлиника" студентите не заслужават и елементарно болнично обслужване, което им се полага по закон? Да не говорим, че приятелката ми отдавна не е студент. А онези там с престилките нали уж са чували за Хипократ и там некви клетви? Най-малкото като си казал, че работиш до 13:30 не изхвърляш пациент в 12:45! После да не ми говорят, че парите им били малко. На такива доктори като споменатите по-малко са им МНОГО! Предлагам техните заплати да се прехвърлят изцяло към колегите им професионалисти от Пирогов ( другите болници където си вършат работата), а на тях да им се оставят по един лев за боза и баничка веднъж седмично.

2 comments:

MARFI said...

Ситуацията става все по трагична, хипократовата клетва, не я бръснат за слива! Аман от искания за пари и печалбарски нахализми.

М/у другото смени черния цвят, че ми извади очите.

Поздрави.

Bloodymirova said...

Спомням си как по една Коледа се бях разболяла нещо и баща ми ме заведе до Бургаска Окръжна (тогава още си живеек в Бургас). Цялата болница беше абсолютно пуста, даже охрана не си спомням да видяхме. Бащата решава да идем до спешно, поне там със сигурност ще има някой. Влизаме и виждаме коридор тъпкан с хора, чакащи някой да им обърне внимание. Имаше един човек на носилка, целият в кръв (няква катастрофа предполагам) и издаваше невероятни звуци. Татко ме хвана за ръка и ме задърпа навън и каза "Ще си те лекуваме вкъщи". По-ужасно нещо не бях виждала, честно.

 
Clicky Web Analytics

Free Blog Counter

Add to Technorati Favorites Бутон за Класация на блоговете