Monday, July 21, 2008

Простотия до шия!


Гледам си вчера "Отечествен фронт" на Карбовски и си мисля що за народ сме. Във въпросното предаване излъчено тази събота един отруден човечец, емигрант в Неапол казва "Аз мразя България, тя е мащеха за мен!". Сиреч тя нищо не му е дала. Аз пък задавам въпроса така "Какво е дал той и всички ние на България?"

Да, държавата България е скапана. Корупция, отвличания, убийства. ЕС ни заплашва да ни спре стотици милиони евро субсидии. Изобщо тъжна картинка. Само че в държавата България живеят българи. Държавата България се управлява от българи. Българи като мен, вас и онзи от предаването, гастарбайтер отишъл да мъкне италиански тухли за 800 евро.

През почивните дни бях във Видин. Разхождайки се из парка покрай Дунава малко преди крепостта "Баба Вида" стигам до една чудна градина от рози. Ама едни такива хубави, цъфнали, вятърът разнася ароматът им, изобщо кеф ти на душата. И какво да видя, някакви бесни български орди се шмугнали в "зелената площ" и късат ли късат. Жената от снимката си набра цял букет и изобщо не се смути от факта, че и направих няколко снимки. И защо ли да се смущава. Тук да не е е Швейцария където за подобно нещо може и в затвора да влезеш където благородно ти дават време да си помислиш защо не трябва да се късат цветята от градските градини. Такива сме си и такива ще си останем. Задачата на ЕС да ни превъзпита и вкара в правия път засега изглежда "causa perduta"...

3 comments:

Fobos said...

Българите сме... доста глупави, завистливи, черногледи, недоверчиви и чакащи някой да ни свърши работата. Но сме и добри, (макар и по-често за себе си).

Имам голямо количество небългасрка кръв, но се самоопределям като българин и ми е тъжно колко ниско сме паднали през последния век. Бързо, много бързо забравихме Левски, Ботев, Бенковски, Каравелов... Забравихме за Възраждането и чистия дух на предците ни... А са минали едва 130 години. Само век и 1/3 от нещо, с което уж се гордеем, но сегашните дела го омаловажават и зариват дълбоко. След още толкова години всичко това може и да е само легенда, мит...

Аз понякога се срамувам, че съм българин! Срамувам се не от моите дела, а от онези, които петнят името на срамуващите се!

Svuio said...

@Fobos няма как да не се съглася с теб. Трябва все пак да се опитаме да опазим каквото е останало човешко в тази държава, а дори и да не успеем и всичко се срине, поне ще сме с чистата съвест, че сме опитали.

Fobos said...

Естествено, че ще се опитаме :-) Няма и да се почувствам добре, ако съм само страничен наблюдател, който мърмори.

 
Clicky Web Analytics

Free Blog Counter

Add to Technorati Favorites Бутон за Класация на блоговете