Friday, September 5, 2008

В България винаги е интересно


Вчера в Шоуто на Слави гост беше някакъв пенсиониран английски учител, женен за българка и избрал да живее в България. Такива ги има много. Това, което ми направи впечатление беше отговорът му на въпроса защо е предпочел да живее в България, след като е работил и в други страни като Норвегия и Португалия. Освен една от очевидните причини - жена му той каза и друго: "Защото в България винаги е интересно. Всеки път когато идвам има нещо ново." Разбира се в отговора имаше и скрит контекст - нова простотия. И той си ги изброи - ново правителство, нови мутри. Дори пише книги за това човекът.

Досега винаги съм се чудил защо все още стоя в тази страна. Доводите ми са били обичайните - родно място, природа, роднини, приятели. Но пък този англичанин ме накара да се замисля. Ами, че наистина тук винаги е интересно. Достатъчно е да отвориш два вестника сутрин и купонът започва - мутри, убийства, дрога, трафик на жени, вот на недоверие, катастрофи, удавници, педофили, бюрокрация, допинг, евротурнири и т.н. Много се извинявам, ама перфектно подредената Норвегия не може да ми ги предложи тези неща. Да, кофти е, отвратително е, идва ти да си хванеш шапката и да последваш милионите ни сънародници по чужбината. Само, че подреденият живот в Норвегия или Португалия е трудно постижим за един български пришълец, пък и дори да го постигнеш се сблъскваш с друг проблем - скуката.

Затова аз избирам да остана тук и да си живея в гореописаният купон от вестниците. Пък и все някога ще ги стигнем. Ще питам пра-пра-пра внуците си когато това стане...

No comments:

 
Clicky Web Analytics

Free Blog Counter

Add to Technorati Favorites Бутон за Класация на блоговете